Carhartt riided vs Dickies riided

Carhartt riided vs Dickies riided

Dickies ja Carhartt on kaks USA päritolu ikoonilist rõivabrändi, mis algselt keskendusid praktiliste ja vastupidavate töörõivaste tootmisele. Dickies, asutatud 1922. aastal Texases, alustas oma tegevust vastupidavate teksariiete tootjana farmeritele ja tööstustöölistele, pakkudes rõivaid, mis suutsid vastu pidada ka kõige karmimates tingimustes. Carhartt, loodud juba 1889. aastal Michigani osariigis, alustas raudtee töölistele suunatud rõivastega, millest esimesed edukad tooted olid vastupidavad teksast tunked. Mõlemad brändid on ajaloos korduvalt tõestanud oma rõivaste kvaliteeti ning funktsionaalsust, olles olulised USA töölisklassi seas ja isegi toetades USA sõjaväge Teise maailmasõja ajal. Läbi aastakümnete on mõlemad ettevõtted edukalt arenenud, säilitades oma tugeva maine ja kvaliteetse tootevaliku, mis on võitnud koha ka tänavamoes ja popkultuuris.


Dickies - Lihtsuses peitub võlu

Dickies, ametlikult Williamson-Dickie Manufacturing Company, asutati 1922. aastal Texases Fort Worthis. Algselt keskendus ettevõte kvaliteetsete ja vastupidavate tööriiete, nagu teksasest tunkede, tööpükste ja särkide valmistamisele, mis olid mõeldud eelkõige farmeritele, rancheritele ning tehaste ja kaevanduste töölistele.

1930ndatel, vaatamata suurele depressioonile, jätkas ettevõte laienemist ja pakkus kindlat kvaliteeti, mis võitis kiiresti töölisklassi usalduse. Teise maailmasõja ajal tootis Dickies USA sõjaväele vormiriideid, mis tugevdas sõdurite seas veelgi ettevõtte mainet.

1960ndatel tutvustas Dickies oma kõige ikoonilisemat toodet – Dickies 874 pükse, mille eeliseks pidi olema vastupidavus, mille omakorda tagas puuvilla ja polüestri segu. Algselt mõeldud töörõivasteks, leidsid need püksid tee tänavamoodi 1980ndatel kui neid hakkasid kandma Lõuna-California Latino kogukonnad ja rulatajad. Skate-kultuuris olid need püksid populaarsed tänu oma vastupidavusele ja sobivusele baggy-stiiliga, mida kandsid näiteks tuntud rulatajad Julien Stranger ja AntiHero meeskond.

1990ndatel tõusid Dickies 874 püksid veelgi enam esile, kui hip-hop artistid nagu Snoop Dogg, Tupac ja Cypress Hill neid muusikavideotes ja kontsertidel kandsid, tuues brändile laialdase kultuurilise tuntuse.

Täna on Dickies 874 püksid saadaval mitmesugustes värvitoonides ja suurustes, pakkudes mitmekülgsust nii töökeskkondadeks kui ka igapäevaseks kandmiseks. Pükste eeliseks on vastupidav polüestri ja puuvilla segu, ajatu sirge lõige ja lihtne disain, mis muudavad need ideaalseks valikuks neile, kes otsivad stiilseid, kuid praktilisi rõivaid. Lisaks on Dickies 874 püksid taskukohased ja sobivad hästi erinevate stiilidega, alates klassikalisest valge T-särgi kombinatsioonist kuni smart-casual rõivasteni.

Vaata meie Dickies 874 valikut siit


Carhartt - Funktsionaalsuse sümbol

Carhartt asutati 1889. aastal Hamilton Carhartti poolt Detroitis, Michigani osariigis. Ettevõte alustas kahe õmblusmasina ja viie töötajaga, keskendudes praktiliste ning vastupidavate tööriiete valmistamisele raudteetöölistele. Nende esimeseks edukaks tooteks olid teksasest vastupidavad tunked, mis olid suunatud raudtee töölistele. Carhartti põhiline lubadus oli pakkuda töömeestele ausat väärtust ausa hinna eest, mistõttu said nende rõivad kiiresti populaarseks USA töölisklassi seas.

20. sajandi alguses hakkas Carhartt kiirelt laienema, avades tootmisüksusi üle USA ning Kanadas ja Ühendkuningriigis. 1930ndate suur depressioon mõjutas küll ettevõtte tegevust, kuid see taastus kiiresti tänu Teisele maailmasõjale, mil Carhartt tootis töö- ja vormiriideid USA sõjaväele. Sõjajärgsel ajal jätkas Carhartt oma laienemist ning brändi tootevalikusse lisandusid uued tööjakid, vastupidavad töösärgid ja lühikesed püksid, mis olid tuntud oma kõrge kvaliteedi ja topeltõmbluste poolest.

1990ndatel hakkas Carhartt rõivaste populaarsus kasvama ka tänavamoes, eriti Euroopas, kus bränd lõi eraldi tänavamoe kollektsiooni Carhartt WIP (Work in Progress). Carhartt WIP kohandas klassikalised tööriided linnanoorte ja subkultuuride jaoks, tehes koostööd tuntud brändidega nagu Nike, Supreme ja Patta. Carhartt’i rõivad muutusid eriti populaarseks hip-hop artistide ja rula kultuuri seas. Neid kandsid näiteks Kanye West ja Travis Scott, samuti Euroopa rulatajad ja graffitikunstnikud, aidates kaasa brändi kultuurilisele tuntusele.

Täna pakub Carhartt laia valikut rõivaid, mis on populaarsed nii tööks kui igapäevaseks kandmiseks. Brändi tuntumad tooted nagu tööjoped, tugevad tööpüksid ja lühikesed püksid on valmistatud kvaliteetsetest ja vastupidavatest materjalidest, sobides hästi nii välitöödele kui tänavamoodi. Carhartt rõivaste tugevuseks on nende ajatu disain ja praktilisus, mis teeb neist ideaalse valiku inimestele, kes soovivad funktsionaalseid, kuid samas stiilseid rõivaid.

Vaata meie Carhartt valikut siin.

 

Tänapäeval on Dickies ja Carhartt enam kui lihtsalt töörõivaste brändid. Nad esindavad tugevat pärandit, mis ühendab funktsionaalsuse, kvaliteedi ja kaasaegse stiili. Dickies on tänu oma klassikalistele 874 pükstele leidnud tee nii tänavakultuuri kui ka igapäevasesse garderoobi, pakkudes rõivaid, mis on samaaegselt praktilised ja stiilsed. Carhartt on laienenud nii töö- kui tänavamoe valdkonda läbi oma tuntud tööjakkide, pükste ja lühikeste pükste ning läbi Carhartt WIP kollektsiooni, mis ühendab klassikalise tööriiete disaini kaasaegse urbanistliku stiiliga. Mõlemad brändid on saavutanud kultuurilise tähtsuse, mõjutades stiili ja moodi, mida kannavad miljonid inimesed üle maailma. Dickies ja Carhartt rõivad sobivad inimestele, kes hindavad kvaliteeti, vastupidavust ja ajatust nii töökeskkondades kui ka igapäevases elus.

Kõik meie Carhartt ja Dickies riided nähtavad siin.

 

Back to blog